Den Tredje Delfinalen

Vi kommer i den tredje delfinalen bekanta oss med en hel del kända artister som varit på den svenska kändishimlen under flera år och en del som varit nytillkomna stjärnskott under de senaste åren.

Här möts flera som också tidigare har deltagit i Melodifestivalen med debutanter i tävlingen.

Vad sägs om eldiga velvet, artist räven Michael Rickfors,en låt på grekiska från debutanten Sofia, Idolerna E.M.D, Före detta deltagaren Maja Gullstrand från Fame Factory, karibska bidraget från Rigo o The topas Sound feat. Red Fox, tidigare deltagaren från fyrans junior Eurovision song contest Molly Sandén och den proffsiga gruppen BWO. Förra veckan skrev jag att den yngsta artisten i tävlingen i år var Amy Diamond, men det stämmer inte och jag ska rätta till det och säga att årets yngsta är Molly sandén.

Om jag ska gissa hur det kan gå?

Inte så lätt när det är beroende på vilken duell artisterna hamnar i. Förra gången trodde jag att Måns och Lilli och sussie skulle gå till final. Vilket båda hade gjort om de inte hade mött varandra i duellen.

Till final går den framåt gående artisten Molly sandén och E.M.D blir den andra. Då de ligger i tiden och är omåttligt populära bland de yngre tittarna och med en låt som jag tror är riktigt bra. Till andra chansen ser vi BWO som med sin ballad inte kommer gå längre. Har man inte vunnit på det tredje försöket brukar det bli svårt. Det här är gruppens fjärde start.

Velvet kommer självklart vara den starkaste utmanaren bland dessa.

Tyvärr tror jag att det grekiska bidraget kommer vara chanslöst, just för att det är på grekiska.

Sverige vill inte ha det i sin tävling. Tyvärr, svenskarna är för tråkiga och nöjer sig med att skicka bidrag man känner igen. Gubben Rickfors är helt chanslös tillsammans med gruppen med den karibiska låten. Maja kommer sticka ut med sin låt men det här är på tok för starkt starfält för en ganska "okänd" artist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0