så förutsägbart EMD, Molly till final

Men oj oj oj vilken föröutsägbar kväll en given plats till EMD och Molly var väntat om de inte hade fått stå mot varandra i en duell. Kanske det hade varit det mest ultimata för spänningens skull?

Tycker dock att killarna i EMD:s låt var en ganska svag sak och vid en vinst så står dem i samma situation som jag tror att utgången vid en eventuell vinst för Måns kommer bli, nämligen en ganska dålig placering i ESC Finalen.

Det gäller verkligen första intrycket där. Då spelar det ingen roll hur känd man är i Sverige för väl där är man en i mängden av artister. Jag menar hur väl känner vi till de andra ländernäs artister??

Nåja det blir en senare fråga

Mollys vackra ballad må vara en ganska bra melodi men här är det hon som lyfter en ganska svag ballad.

BWO gjorde sin electro ballad och det blev andra chansen för den. Väl där så kommer de att möta Lilli och Sussie. Det kommer bli en tuff match där systrarna tar en final plats.....

Så roligt att den helt otippade Rigo o the The Topas sound feat. Red fox.  Med I got you kom in till andra chansen. Sanningen är det är att jag är lite småförtjust i låten.

Den påminner väldigt mycket om 50-talets musik och jag får en feel good känsla.

Man blir lite småglad när man hör den.

I andra chansen möter de Caroline Af Ugglas. Vi får se hur det kommer gå där, jag tror att här kommer nog Caroline att gå vidare. Men vad kul det är vilken av dem som än går vidare. För ingen hade väl någonsin trott att de skulle ens hamna där. Själv säger jag go Carro.

Mikael Rickfors röstades ganska högt på i mitt sällskap där vi satt. Men något sa mig att den inte skulle ha något i leken att göra. Så bra den var gubben Rickfors kapitel två på jag ska köpa vingar för pengarna. Hade hav varit med för typ 20 år sedan hade han nog vunnit med det bidraget.

Jag var nog den i mitt sällskap som röstade högst på Kaja Gullstrands bossanova låt. Så söt, så gulligt. Jag blev mycket förtjust över den och för mig hade den  mycket väl hellre få ta EMD s plats till finalen. För att inte tala om den bästa låten i startfältet den med grekiska influenser. Så klockren så jävla bra och så osvenskt så den gick inte hem.....

TRÅKIGT att sverige inte vågar NÅGON GÅNG. Den internationella juryn röstade dock på den. Men vad då väl i finalen så kommer Sverige inte vilja sända den....

Tycker så synd om Velvet som vid alla tillfällen hon deltagit haft starka bidrag men av någon anledning alltid hamnat i starkt startfält och det har kostad hennes final plats varje gång. Hennes låt här var en bra öppning och en rolig show låt. Jag gillade den i alla fall.

Nästa vecka är det dags för nya drabbningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0