Thorleifs möter opera pop och disco killar

Nu har vi kommit fram till den sista delfinalen i årets Melodifestival.

Sedan väntar andra chansen i Norrköping och därefter FINALEN av årets upplaga av Melodifestivalen.

I den sista delfinalen kommer vi att få träffa popdivan från idol Agnes, den ganska okända gruppen Starpilots, en comeback från Suzanne Alfvengren, Norska stjärskotten maria Haukaas och tidigare schlager vetaranen Anna Sahlene, dansbandet Thorleifs, tjejen med den stora rösten Sarah Dawn Finer, Spansk influerade gruppen Next 3 och sist opera divan malena Ernman.

Så det kommer att bli tufft med andra ord och som det sett ut tidigare i sändningarna så kommer vi nog förvänta oss ett och annat höjt ögonbryn.

Nu tänker jag vara lite elak och säga att jag förstår inte vad Gruppen Thorleifs har i tävlingen att göra??


Jag menar det måste väl finnas minst tusen dansband som är bättre?

Jag är ingen dansbandshatare men kanske inte min aboluta favorit inom musik genrer heller.

Men killen kan ju verkligen inte sjunga! Det låter för mjäkigt då han bräcker på sin sång genom näsan!!

Fast o andra sidan gör ju Martin Rolinski i BWO precis samma sak så....

Nu tror jag att gruppen ändå når en andra chans ...tyvärr?

Med sig kommer de att ta Malena och hennes storslagna låt. Tyvärr för jag vill se henne gå till Finalen Direkt!

Till final ser vi förmodligen Agnes och Duon Anna och Maria

En snopen och tråkigt nog pga Thorleifs så kommer nog inte Sarah Dawn finer vidare.

Dessa fem tror jag det kommer såt emellan.

Chanslösa blir då Kill grupperna Next 3 och Star pilots samt Suzanne Alvfengren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0