TråkMÅNSen till final

Vad ska jag säga nu när den andra delfinalen är avklarad?

Kan nog börja med att dra en suck av besvikelse!

Tycker der var synd att inte Lilli och Sussie gick vidare med deras bidrag som jag tycker har hittills varit den bästa av bidragen så här långt, den nådde BARA andra chansen för tråkMånsen med hans tråkiga poplåt.

Jag hävdar och säger nu att det kommer bli Sveriges representant i Moskva.

Måns kan sjunga, dansa och ett proffs som artist och han glänser över låten.

Men väl i Moskva så kommer den inte ha någon chans.

Det skulle kunna vara Martin Stenmacks Las Vegas som möter Perrellis Hero.

Båda dessa bidragen kom som bekant 18 och 19 i Eurovision song contest finalen. Så det bådar med andra ord inget gott.

Men får väl hoppas för det första att han inte vinner och för det andra vid en vinst att samtliga bidrag i ESC finalen är rent crap.


Tycker det var synd att inte lilla Amy med sin låt gick vidare men o andra sidan så var HEAT riktigt bra. Bättre än The Poodles som var med för tre år sedan med Night of passion. Man kan inte låta bli att dra paraleller till Europé och 1980 tal. Ska bli spännande att se hur det går i finalen.

Amys bidrag växer ju fler gånger man här den och det är ett sant proffs i det unga hjärtat. Tror i alla fall att hon har goda chanser till att nå finalen från andra chansen, precis som Oh mama systrarna Lilli och Sussie.

Dessutom har Fröken Diamond precis som Caroline Af Ugglas två chanser att nå finalen både i andra chansen och den internationella juryn.


Gillade också den vackra country balladen från trion Cookies and beans. Synd att den hamnade i ett så starkt startfält. För övrigt minns jag Linda Ström i gruppen från Täljegymnasiet där hon gick i estetiska programmet. Redan då tyckte jag hon var en ärtig snygg dam och jag tror att vi kommer få se mer av dem.


Jennifer Brown hade en låt som kräver många lyssningar innan ett för svenskat schlager hjärtan ska ta den till sig. Men jag tyckte om bidraget, men det var förväntad utgång för den. Kanske vi kommer få se henne mera nu efter hennes comeback i rampljuset.


Kopian av Håkan Hellström i Lasse Lindh var ganska pinsamt att se. Sedan kan man fundera på tycker jag om han ändå inte är bättre? Låten var en ganska intressant sak och jag kan inte säga att den var dålig. På något sätt kändes den dock fel här.


Hahahaha markoolio är cool, Flirten med förra årets vinnare är klockren.

Med en skridsko dansare bakom som klantar till sig och går nästan upp i rök innan man kryper sig upp från pianot. Fiolen fanns också med precis som i det vinnarbidraget från Ryssland förra året och den låten minns väl ingen??


Petra som programledare tycker jag av SVT var ett brilliant val.

Duktig, rolig och det händer hela tiden. Hon har lugnat ner sig från förra veckan märkte jag. Kanske hon blivit bekvämare i sin roll nu. Ett sant nöje med de "sura norrlänningar" skämtet i början av sändningen.


Jag blev kär i den underbara tolkningen av Waterloo på samiska..säger bara oj oj oj den måste jag få tag i!!

ska man sammanfatta kvällen med betyg blir det:

Lilli och Sussie, Show me heaven                        Betyg 5
Lasse Lindh, Jag ska slåss i dina kvarter           Betyg 3
Jennifer Brown, Never been here before             Betyg 3
HEAT, 1000 miles                                                    Betyg 4
Markoolio, Kärlekssång från mig                          Betyg 2
Amy Diamond,  Its my life                                       Betyg 3
Cookies and Beans, What if                                  Betyg 4
Måns Zelmerlöw, Hope and glory                         Betyg 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0