JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

OJ OJ Vad glad jag är!!!!

Den bästa låten av alla , kanske bästa på väligt...VÄLDIGT länge i och med Malenas opera låt. Det var helt klart årets höjdare i ett annars ganska svagt startfält i årets Melodifestival.

Jag underskattade Sverige i denna omröstning. Jag menar har nämt tidigare att det oftast halv mediokra melodier som ska passa in i outfiten lagom i våran Svenska schlager circus. Nu återstår det att se om det går lika bra i Globen-finalen. HOPPAS HOPPAS.

Som jag ser utav de som hittils nått finalen så är det endast Malena som skulle kunna komma på en framskjuten plats i ESC finalen. Sedan ligger resterande bidrag i andra chansen som jag anser är starkare startfält än finalen ..än så länge..Men det får vänta till nästa blogg...

Med sig tog Malena Agnes en helt rätt artist som är otroligt duktig och ett sant proffs...men!!! Låten ?? platt, intetsägande som pappa sa..Koan bara hålla med in där ut här liksom.

Kommer inte nå de högre placeringarna i Globens final. 

Andra chansen för förhandstippade Dawn Finer som spåddes att vara den som skulle ha kunnat ro hem segern i Moskva...där ser man.

Jag tycker helt klart att den tillhör de absolut bästa och den nådde bara till andra chansen. Men i jämförelse med La Voix Malena så var det en ballad bland alla andra, då med ett djävligt bra nummer...

Låtsas artisterna från The pilots tog andra, andra chans platsen där ser man....Låten är en touch av 80 talets filmmusik tycker jag. Bra drag och snygga killar som slog ut bla Duktiga Maria Haukaas och Anna Shalene. Det var en fin james bond låt som jag tror var för svår för tävlingen. Den behöver ha några gånger på sig. Tror i alla fall att den kommer vara en av de största hitsen i tävlingen....efter tävlingen. Medans The Pilots är helt bortglömda i den stora massan inom musik Sverige.

Jag undrar om jag inte har överskattat Thorleifs låt. Nämnde tidigare att Jag tycker gruppen är en ganska svag grupp med en sångare som inte kan sjunga. Trodde att de skulle ta en andra chans plats. Men så blev det inte till min lycka. Hmmm...men jag måste medge att låten är en kanon låt som får till och med mig att gunga....Om den hade framförts med ett mordernare band så hade den kommit mycket bättre. Nej nu får jag sluta hacka på bandet och jag ber om ursäkt till Thorleifs fans... för visst finns det väl ändå nån potential i gruppen?

Susanne Alfvengrens låt var en finstämd sång med en ganska spännande melodi... jag gillade den. Jag kommer då tillbaka till det jag tog upp tidigare om minoritetsspråk. Att man ska ta tillvara till våra egna språk i vårat land.. Det jag vill komma fram till är att: varför sjöng hon inte Du är älskad där du går på Gotländska??

Next 3 vad var det?? Dålig låt, med plastiga killar..tack och hej


Darin min älskling, sjöng se på mig bättre än originalet och jag han har alltid varit en favorit för mig sedan Idol...Gud så snygg han har blivit....hohohoho


Nu väntar jag på andra chansen med spänning...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0