Hoppas på Amy Diamond och Lilli o Sussie...men de blir de andra

Nu har vi kommit fram till den starkaste av alla delfinalerna nämligen Andra Chansen.
Jag anser att denna delen av festivalen i år är starkare än hela finalen...
Här möts alla de tidigare tredje och fjärdeplatsare från tidigare delar.

Från första delfinalen ser vi den udda sångfågeln Caroline af Ugglas som drog med sig dansbandet Scotts
Från den andra delfinalen så lyckades 80-tals duon Lilli och Sussie tillsammans med söta fröken Amy Diamond gå vidare.Tredje delfinalen såg vi snopet nog BWO gå vidare till andra chansen med en ganska tråkig ballad och det helt otippade reagge storbands låten med touch av 50-tal gå vidare med gruppen med det långa namnet, Rigo o the topaz feat red fox.
I förra veckans sista delfinal såg vi filmmusik låten från The Pilots och snopet nog Sarah dawn Finer med den vackra balladen gå vidare.

Jag tror att det kommer bli en förutsägbar kväll

I första duellen i lördagens andra chans

Sarah Dawn Finer, Moving on
Scotts, Jag tror på oss

Här kommer Sarah att kamma hem sig vidare till slutomgången i kvällens program

andra duellen i lördagens andra chans

Lilli och Sussie, Show me heaven
BWO, You are not alone

Här blir det heller ingen tvekan att Lilli och sussie slår den aptråkiga låten som BWO har

tredje duellen i lärdagens andra chansen

Amy diamond, its my life
Star Pilots, Higher

Tyvärr tror jag att min favorit i det här heatet kommer få se sig slagen över Starpilots
Så ingen duktig söt liten ängel i Amy i år;(

fjärde duellen i lördagens andra chansen

Rigo, i got you
Caroline Af Ugglas, Snälla snälla
 
Här kan det gå hur som helst men jag gissar ändå att caroline går vidare......

Vinnarna från duell 1 och 2 möter sedan varandra
Det blir då
Sarah Dawn Finer mot Lilli och Sussie.
Då kommer vi få se som finalist Sarah. Fast jag ser mycket hellre de finska systrarna i finalen

Vinnarna från duell 3 och 4 möter varandra
Då blir då
The Pilots mot Caroline
I finalen ser vi The Pilots, men även här så ser jag hellre Ugglas i finalen........

men men många överaskingar har skett så....

happy schlager

Kommentarer
Postat av: Terese

Det var ett spännande resonemang, vi får se hur väl det stämmer nu på lördag när det gäller. Va roligt att du ville komma över, ska bli jättetrevligt! =)

2009-03-05 @ 22:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0